Vill du veta mer om London?

En del av er vet redan att jag jobbar som guide och reseledare, framför allt i London. Tidigare har jag haft öppna promenader (i betydelsen öppet för alla att hänga med) och jag planerar att åter erbjuda ordinarie turer på utvalda turer under hösten. Under tiden går det dock bra att boka privata promenader som jag gör i mån av tid. Jag har ett antal standardrutter att erbjuda, och kan variera dom lite efter önskemål:
 
* Den klassiska promenaden: Ni får bland annat se och höra historien om Big Ben, Buckingham Palace och andra kända landmärken. Promenaden tar ca 2 timmar och passar hela familjen. 

​* Från romare till rika bankirer - en promenad i the City of London och genom 2000 år av historia. Små mysiga gränder och storslagen arkitektur; här finns allt i en fantastisk blandning. Min egen favorit!

* West End by Night: Den guidade kvälls-promenaden går från Piccadilly Circus via Soho och Chinatown till Covent Garden. Hör historier om fattiga och rika, om Karl Marx och kungliga älskarinnor, om teatrar och andra nöjen. 

Dessutom kan jag göra en promenad med kunglig glans från Hyde Park Corner till Trafalgar Square, en promenad i Notting Hill (rekommenderar en lördag för denna, då marknaden är som bäst de dagen) och en variant av både Westminster och the City of London. Har du andra idéer så är jag öppen för förslag! 

Guidningarna är på svenska och passar hela familjen. Notera dock att vi promenerar och står upp omväxlande i cirka två timmar, så man behöver ha åtminstone relativt friska ben. För barnvagnar och rullstolar; kolla först då alla rutter inte är lika lämpliga. Priset är £10 per person och minimum £50 per två timmars guidning (OBS! priset gäller för 2017). Om det låter intressant så skicka ett mail till [email protected] och vi kan se vilket alternativ som passar dig bäst!  

PS! Följ mig gärna på Facebook: Den svenska guiden i London 

 

 

Kommentera här: