Inga fula fiskar

Dagens middagstips:
 
Är du sugen på fisk och skaldjur så rekommenderar jag ett besök på Wright Brothers
Med fyra utmärkta restauranger i London (och en i Cornwall) är de ett bra val om du vill äta av havets läckerheter. Som fiskhandlare och med en egen ostronfarm serverar de bara mat lagad av de bästa råvarorna och det är svårt att bli besviken efter en middag på Wrights. 
 
Jag besökte nyligen deras restaurang i Spitalfields och har bara positiva saker att säga. Interiören är så där modernt industriell och allt känns rent och fräscht. Personalen är trevlig utan att vara påträngande och atmosfären är varm och välkomnande. Med ett glas vin från baren sätter vi oss vid vårt bord och när man sedan får menyn i handen vill man prova allt. Mitt sällskap för kvällen bestämmer oss gemensamt för att beställa blandade rätter och sedan prova alla, vilket servitören inte alls tycker är märkligt eller orimligt. Det blir fyra förrätter, tre varmrätter och så rundar vi av med en ostbricka och en söt dessert.
 
Allt smakar ljuvligt, men mina favoriter är Smoked haddock & mustard croquettes och en fantastisk risotto. Jag fantiserar lite om vad jag ska prova nästa gång. Krabban från Devon kanske? Eller kammussla (scallops på engelska). Det är nämligen inte frågan om jag har lust att gå till Wright Brothers igen, utan när jag äter där igen. 
 
 
Bonustips:
Om du gillar ostron, eller skulle vilja prova det för första gången så erbjuder de ett fint sortiment. Du kan också betala för en Masterclass, en 90 minuter lång föreläsning där både ett antal provsmakningar och vin ingår. De erbjuds vissa dagar och är du intresserad så kolla HÄR om du kan passa in det med ditt Londonbesök. 
 
 
 

Kommentera här: