Afternoon Tea with a view

Vill du avnjuta afternoon tea samtidigt som du har en svårslagen utsikt, ja då ska du besöka the Tower Gouman Hotel. Varje dag serveras deras godsaker, klassiska fingersandwiches och te i brasseriet med fantastisk utsikt över Tower Bridge. Under sommarhalvåret kan du välja att sitta ute vid kajkanten och kolla in trafiken på bron och floden under tiden du smuttar på ditt te. 
 
Fikat serveras i en variant på våningskakfatet; i en liten hylla. Jag vill genast mumsa i mig den lilla muffinsen, men börjar för ordningens skull med mackorna. De är goda och lagom mättande och min favorit blir den lilla fyllda frukostbullevarianten. Härnäst på menyn kommer scones med clotted cream och sylt. Detta superengelska eftermiddagstilltugg är någon som jag kan föräta mig på, men som tur är så blir jag bara tilldelad en och det sparar på platsen för sötsakerna: jordgubbscheesecake och macarones, vad kan gå fel? 
 
Till allt det goda dricker jag ett fantastiskt gott te med smak av mint och citron. Jag som faktiskt inte är så begiven på denna dryck blir positivt överraskad och sörplar i mig inte bara en utan två koppar. Mitt sällskap väljer andra smaker, men är lika nöjda. Vill du lyxa till det går det även fint att beställa in ett glas prosecco eller champagne. 
 
Med ett pris på £24.50 per person (febuari 2017) är det något av ett fynd om man jämför med många andra. Bubblet kostar £5-10 pund i tillägg. Ett besök här i kombination med en visit till the Tower of London och en tur upp i Tower Bridge är ett bra recept för en fin dag i London!
 
För mer info och bokning klicka HÄR
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: