Välkommen till den svenska guidens blogg!

Det första inlägget blir en liten presentation: 

Jag heter Vanja och är Den svenska guiden i London. Den svenska guiden gör precis det; guidar på svenska i London, min hemstad de tre senaste åren (totalt har jag dock bott här i nästan sex år) Jag har tidigare jobbat med guidning i Sverige och även i London i samband med olika jobb- och nöjesresor. Idén att göra det "på riktigt" fick jag efter ett uppdrag där jag hjälpte en ICA Supermarket med en studieresa. Dessutom har jag studerat historia i Uppsala, och det är otroligt roligt att kunna använda kunskaperna och dessutom ett av mina intressen för att visa svenska Londonbesökare runt. 

För tillfället har jag två standardpromenader; en i the City of London, den ursprungliga staden som romarna byggde för nästan tvåtusen år sedan och en där vi tar en tur runt Westminster och ser bland annat Big Ben, Westminster Abbey och Buckingham Palace. Några gånger har jag gjort avstickare till bland annat Covent Garden och upp mot Piccadilly Circus. Mina kunder har varit allt från familjer, kompisar på tur, ett par syjuntor, affärsmän som har lite tid att spendera samtidigt som de vill se mycket och jag har även gjort en tur i minibuss för ett gäng där några hade lite svårt att gå. Väljer du en privat tur går det såklart att göra ändringar som passar er. 

Eftersom jag även jobbar med events så kan jag hjälpa till med sådant också. Konferenser, bröllop, födelsedagsfest, studieresa, träningsresa... Hör av dig så kan vi se hur vi kan lösa det!

Så, välkommen till min blogg - men glöm inte heller att följa mig på Facebook och Instagram!

 
 
 
 

Kommentera här: